Dítě si po jeho příchodu do MŠ přebírá od rodičů učitelka, která má ranní směnu. Dítě si volí spontánní činnost nebo spolupracuje s učitelkou na daném úkolu, práci, výrobku apod. Režim dne je přizpůsoben potřebám jednotlivých dětí a plně respektuje jejich věkové a individuální zvláštnosti. Činnosti jsou voleny tak, aby zaujaly a zapojily všechny děti v MŠ a motivovaly je tak pro další činnosti. Během dne je dostatek prostoru pro pohybové a herní činnosti, děti denně pobývají venku.
U mladších dětí je pozornost zaměřena na sebeobslužné a hygienické návyky a na osvojení celkové samostatnosti a orientace v každodenních činnostech a úkolech. Dostatek pozornosti je věnován také starším dětem a předškolákům. Jsou připravováni na vstup do základní školy. Činnosti a úkoly jsou voleny tak, aby podněcovaly děti k řešení problémových úkolů a k osvojení základních znalostí o světě a společnosti. Předškoláci se seznamují s číslicemi a písmeny, formou hry si procvičují číselné operace.
Všechny děti jsou vedeny ke kooperaci, vzájemné pomoci a toleranci, kterou uplatňují v rámci celé třídy.
Během dne (dle zájmu) dětí využíváme při výuce tablety, do kterých jsou nahrány vzdělávací a výukové programy pro děti předškolního věku.
Provádíme experimenty, pracujeme se specializovanými pomůckami a přístroji (např. mikroskop, model lidského těla, model sluneční soustavy aj.).
Pracujeme s montessori pomůckami a pravidelně pořádáme projektové dny s různým zaměřením.
V širším časovém rámci pro děti organizujeme různé návštěvy, kulturní akce, výlety a exkurze. Do výuky zveme pravidelně odborníky a názorně tak děti seznamujeme s okolním světem, s jeho krásou a s jeho rozmanitostí.
Příchod dětí do školky | 6.30- 8.00 | |
Dopolední svačina | 8.30 - 9.00 | |
Vzdělávací aktivity | 9.00 - 11.00 | |
Oběd | 11.15 - 11.45 | |
Spánek | 12.00 - 14.00 | |
Odpolední svačina | 14.15 - 14.30 | |
Volnočasové aktivity | 14.45 - 16.30 |